We zijn live!

Welkom bij The Analytics Lab, een nieuw initiatief van Cmotions.

Waarom we dit initiatief hebben genomen? We merken dat onze klanten meer en meer worstelen met hun digitale uitdagingen. Data verzamelen doen we intussen allemaal wel – in meer of mindere mate. Maar het ophalen van juist díe inzichten die je organisatie verder brengen én het op de juiste manier toepassen van deze inzichten zodat ze hét verschil maken, is een heel ander verhaal. Het eerder benutten van nieuwe en innovatieve analytics toepassingen biedt kansen voor blijvend concurrentievoordeel.

Onze klantcases zijn meestal marketing gerelateerde vraagstukken. Jij bent als specialist of als manager werkzaam op dit vakgebied en je bent geïnteresseerd en nieuwsgierig naar de kansen en mogelijkheden die nieuwe data, technieken en toepassingen jou kunnen bieden. Jij volgt en leest, net als wij, alle toonaangevende blogs op dit vlak. Je hoort wel alle beloftes, maar mist de echte succesverhalen.

The Analytics Lab wil jou in staat stellen om samen, hands-on, te experimenteren met jouw uitdagingen. We hebben allerlei soorten (open) datasets beschikbaar: transactiebestanden, social media data, clickdata en campagnedata – om maar een paar te noemen. We hebben een Cloud omgeving ingericht met daarop de meest gebruikte – vernieuwende – analysesoftware. Mis je nog iets? Laat het ons weten. Jouw eigen praktijk is onze meest waardevolle toepassing!

Wij gaan verder dan de gewone marketing vraagstukken zoals traditionele churn en cross-sell analyses. The Analytics Lab focust zich juist op vernieuwende methoden, technieken en toepassingen. We gaan dan ook verder dan alleen het marketing vakgebied; ook alle uitdagingen die het Internet of Things met zich meebrengt voor branches die van oudsher niet veel met data te maken hebben gehad, kunnen bij ons terecht.

Kom kennismaken, we helpen je graag in je verkenning!

Volg dit blog voor nieuws van ons Lab. En volg ons Twitter account ‘The Analytics Lab’. Hier delen wij, naast onze eigen updates, ook links naar alles dat ons bezig houdt.

 

this article is written by

Simon Bolhuis
s.bolhuis@cmotions.nl

Jeroen Kromme
j.kromme@cmotions.nl